Branding architecture
Alior Bank, Private Banking
Projekt i aranżacja wnętrza Private Banking Alior Bank, oddziału banku skierowanego dla klientów zamożnych była premierową odsłoną tego segmentu bankowości pod marką Alior Bank na polskim rynku. Założeniem projektu wnętrza było rozwinięcie charakterystycznej identyfikacji wizualnej banku, zdecydowanie różniącej się od bankowości detalicznej, o zupełnie innej jakości oraz indywidualnych rozwiązaniach materiałowych i jakościowych.
MORE
Główne zaÅ‚ożenia projektu wnÄ™trza banku Alior BankÂ
Koncepcja wymagała uzupełnienia i doprojektowania elementów, które by ją odróżniały i właściwie klasyfikowały. W tym celu opracowana została inna kodyfikacja kolorystyczna dla tego segmentu – w znaku graficznym zastąpiono bordo z pola nazwy czernią i dodano nowe kolory, jak odcienie miedzi, szarości i grafitu, doskonale komponujące się wzajemnie. Elementem przewodnim wnętrza banku stały się dwa zestawione kwadraty, również przeniesione z identyfikacji wizualnej. Wyraźnym nawiązaniem do stylistyki banku było wykorzystanie powiększonego, charakterystycznego wzoru, przenikającego się na bordowym tle szeregu żółtych i czarnych linii tworzących łącznie bardzo mocny, graficznie efekt. Powiększone do skali całego lokalu stały się wzorem wykładzin podłogowych budujących wyrazistą tożsamość tego miejsca. W wyposażeniu opartym o klasyki designu widać nawiązanie do szlachetnych wnętrz biurowych stylu lat 40-tych i 50-tych znanych z amerykańskich biur czasu prosperity i rozwoju gospodarczego. Miejsce charakteryzuje spójna, wysoka jakość połączonych ze sobą materiałów i kolorów. We wnętrzu obiektu bankowego dominuje czerń występująca w postaci tłoczonych tapet, fortepianowego lakieru w meblach i zabudowach, szkle lub skórze tapicerowanych mebli. Kolory uzupełniają nitki polerowanej stali czy jedwabne tapety w odcieniach miedzi.
Opis projektu recepcjiÂ
W recepcji widoczne jest przeskalowane logo oraz odbity w lakierze mebla i suficie charakterystyczny wzór na wykÅ‚adzinie – co podkreÅ›la linearność graficznÄ… obecnÄ… w projekcie. CaÅ‚ość części recepcyjnej wraz z poczekalniÄ… dla klientów jest kontrastem miÄ™dzy czarnym sufitem i Å›cianami a wzorzystÄ… bordowÄ… wykÅ‚adzinÄ…. Ta dwukolorowość obecna również w wyposażeniu i materiaÅ‚ach o różnej strukturze i poÅ‚ysku przeÅ‚amana zostaÅ‚a żółtÄ… pÅ‚aszczyznÄ… podÅ›wietlanego logo, odbijajÄ…cej siÄ™ wielokrotnie w poÅ‚yskujÄ…cych akcentach wnÄ™trza. Ciemny miedziany kolor jedwabnej tapety jest zmiÄ™kczeniem tego kontrastu i zapowiedziÄ… kolorystyki obecnej w gabinetach.
Gabinety do spotkaÅ„ z klientamiÂ
Za antracytowym pół-przeziernym szkłem drzwi znajdują się gabinety. Dominuje w nich połyskująca czerń ścian z rzeźbionym, monochromatycznym logo, rytmiczna kwadratowa ornamentyka indywidualnie projektowanego stołu, w połączeniu z klasycznymi meblami z lat 30 –tych XX w. Wszystko dopełnia gładka wykładzina w stonowanym kolorze identycznym z jedwabiem położonym na ścianach. Dodatkowym efektem w gabinecie jest rytmiczny biało- czarny sufit ułożony w symetryczne rozety kwadratowych i prostokątnych kształtów. W gabinetach spotkań zamontowano nowoczesne oświetlenie, a w meblach dyskretnie schowane wyposażenie umożliwiające pracę i prezentacje multimedialne.
Projekt wnętrza Bankowości prywatnej to praca mająca skutkować efektem zauważalnej satysfakcji z jakości i standardów wymaganych przez klientów zamożnych. Stworzenie odpowiedniej aury oraz warunków pełnych dyskrecji, wygody, funkcjonalności i jakości musi iść w parze z potrzebą budowania wizerunku opartego na marce. Projekt banku spełnił swoje zadanie i w sposób niezmieniony jest wdrażany w sieci placówek w całym kraju od wielu lat.
LESS
CLIENT
Alior Bank S.A.
DATE
2009
CITY
Warsaw, Kraków, Gdańsk, Poznań
SCALE
350m2
SCOPE
interior design, furniture design, lighting design, patern design, carpet design