Branding architecture

Alior Bank, Private Banking

Projekt i aranżacja wnętrza Private Banking Alior Bank, oddziału banku skierowanego dla klientów zamożnych była premierową odsłoną tego segmentu bankowości pod marką Alior Bank na polskim rynku. Założeniem projektu wnętrza było rozwinięcie charakterystycznej identyfikacji wizualnej banku, zdecydowanie różniącej się od bankowości detalicznej, o zupełnie innej jakości oraz indywidualnych rozwiązaniach materiałowych i jakościowych.

MORE

Główne założenia projektu wnętrza banku Alior Bank 

Koncepcja wymagała uzupełnienia i doprojektowania elementów, które by ją odróżniały i właściwie klasyfikowały. W tym celu opracowana została inna kodyfikacja kolorystyczna dla tego segmentu – w znaku graficznym zastąpiono bordo z pola nazwy czernią i dodano nowe kolory, jak odcienie miedzi, szarości i grafitu, doskonale komponujące się wzajemnie. Elementem przewodnim wnętrza banku stały się dwa zestawione kwadraty, również przeniesione z identyfikacji wizualnej. Wyraźnym nawiązaniem do stylistyki banku było wykorzystanie powiększonego, charakterystycznego wzoru, przenikającego się na bordowym tle szeregu żółtych i czarnych linii tworzących łącznie bardzo mocny, graficznie efekt. Powiększone do skali całego lokalu stały się wzorem wykładzin podłogowych budujących wyrazistą tożsamość tego miejsca. W wyposażeniu opartym o klasyki designu widać nawiązanie do szlachetnych wnętrz biurowych stylu lat 40-tych i 50-tych znanych z amerykańskich biur czasu prosperity i rozwoju gospodarczego. Miejsce charakteryzuje spójna, wysoka jakość połączonych ze sobą materiałów i kolorów. We wnętrzu obiektu bankowego dominuje czerń występująca w postaci tłoczonych tapet, fortepianowego lakieru w meblach i zabudowach, szkle lub skórze tapicerowanych mebli. Kolory uzupełniają nitki polerowanej stali czy jedwabne tapety w odcieniach miedzi.

Opis projektu recepcji 

W recepcji widoczne jest przeskalowane logo oraz odbity w lakierze mebla i suficie charakterystyczny wzór na wykładzinie – co podkreśla linearność graficzną obecną w projekcie. Całość części recepcyjnej wraz z poczekalnią dla klientów jest kontrastem między czarnym sufitem i ścianami a wzorzystą bordową wykładziną. Ta dwukolorowość obecna również w wyposażeniu i materiałach o różnej strukturze i połysku przełamana została żółtą płaszczyzną podświetlanego logo, odbijającej się wielokrotnie w połyskujących akcentach wnętrza. Ciemny miedziany kolor jedwabnej tapety jest zmiękczeniem tego kontrastu i zapowiedzią kolorystyki obecnej w gabinetach.

Gabinety do spotkań z klientami 

Za antracytowym pół-przeziernym szkłem drzwi znajdują się gabinety. Dominuje w nich połyskująca czerń ścian z rzeźbionym, monochromatycznym logo, rytmiczna kwadratowa ornamentyka indywidualnie projektowanego stołu, w połączeniu z klasycznymi meblami z lat 30 –tych XX w. Wszystko dopełnia gładka wykładzina w stonowanym kolorze identycznym z jedwabiem położonym na ścianach. Dodatkowym efektem w gabinecie jest rytmiczny biało- czarny sufit ułożony w symetryczne rozety kwadratowych i prostokątnych kształtów. W gabinetach spotkań zamontowano nowoczesne oświetlenie, a w meblach dyskretnie schowane wyposażenie umożliwiające pracę i prezentacje multimedialne.

Projekt wnętrza Bankowości prywatnej to praca mająca skutkować efektem zauważalnej satysfakcji z jakości i standardów wymaganych przez klientów zamożnych. Stworzenie odpowiedniej aury oraz warunków pełnych dyskrecji, wygody, funkcjonalności i jakości musi iść w parze z potrzebą budowania wizerunku opartego na marce. Projekt banku spełnił swoje zadanie i w sposób niezmieniony jest wdrażany w sieci placówek w całym kraju od wielu lat.

LESS

  • CLIENT

    Alior Bank S.A.

  • DATE

    2009

  • CITY

    Warsaw, Kraków, Gdańsk, Poznań

  • SCALE

    350m2

  • SCOPE

    interior design, furniture design, lighting design, patern design, carpet design

  • SHARE

PROJECT FILES

Photo by Aleksander Rutkowski