branding architecture

SEMILAC, SHOWROOM

Koncepcja wnętrza salonu to projekt dla marki opisywanej przez właścicieli jako firmy opartej na wrażliwości, uczciwości, talencie, pasji i marzeniach, które spełniają każdego dnia. W związku z tym, lokalny biznes handlowy przekształcili w międzynarodową firmę produkcyjną. Wierzą, że dzięki pasji i zaangażowaniu zdobędą zaufanie i podziw konsumentek na całym świecie.

MORE

Jaki jest cel projektu showroomu Semilac?

Studio Robert Majkut Design zaprojektowało salon sprzedaży, który w swych założeniach miał stać się wyjątkowym, sztandarowym miejscem kontaktu z marką i z jej produktami. Miejscem budującym pozytywne, zaskakujące doświadczenia, w którym to kobieta i jej potrzeby są w centrum uwagi. Dodatkowo firmie zależało na lepszej ekspozycji produktów, zaprezentowaniu pełnej gamy i wyróżnieniu nowości, rozszerzeniu ich dostępności do szerokiej grupy odbiorców. Koncepcja wnętrza zakłada stworzenie prestiżowego i kameralnego miejsca dla kobiet oczekujących porady podczas wyboru kosmetyków oraz możliwości ich przetestowania czy skorzystania z profesjonalnej usługi.

Podział showroomu na strefy tematyczne 

Założenia funkcjonalne wnętrza salonu określają jasny podział na funkcje skutkujące wyodrębnieniem kilku umownych stref prezentacji produktów. W strefie białej znajdują się produkty do pielęgnacji paznokci a w strefie czarnej do makijażu oraz inne kosmetyki kolorowe. Ekspozycje te to nie tylko prezentacja możliwych do zakupu towarów to przede wszystkim concept cornery do ich testowania, konfiguracji, a także prezentacji. Tu marka może pokazać rozbudowane koncepcje kolorystyczne i lookbooki pomagające w wyborze właściwej gamy i rodzaju artykułu. Wspomagającą rolę pełnią interaktywne ekrany oraz sensoryczne projekcje reagujące na wybór produktu, wyświetlające jego opis i kompatybilne zestawienia. Na specjalnych standach prezentowane są gotowe konfiguracje, a w gablotach markowe narzędzia i przyrządy kosmetyczne do pielęgnacji.

Stanowiska przeznaczone na zabiegi manicure, pedicure oraz makijażu 

W głębi salonu znajdują się stanowiska do samodzielnego, ale też i profesjonalnego wykonywania makijażu. Zaprojektowano również specjalne stanowisko do wykonywania zabiegów na paznokciach umożliwiające przetestowanie i dobór asortymentu. Są tu stanowiska wyposażone w specjalnie podświetlane zmiennobarwnym światłem lustra z identyfikacją używanych produktów i nawigacją interaktywną. Znalazły się też specjalnie dla tego miejsca zaprojektowane siedziska do symultanicznej obsługi w zakresie manicure-pedicure. Jego tłem są tęczowe powolne projekcje podkreślające wielość możliwości oraz wprowadzające spokojny płynny efekt kojącego światła.

Ograniczona kolorystyka tła sklepu, zredukowana do bieli, czerni i różu jest odzwierciedleniem kolorystyki marki. Taka kompozycja to możliwie najlepsze tło do kolorowej palety produktów oferowanych przez firmę.

LESS

  • CLIENT

    Nesperta

  • DATE

    2018

  • CITY

    Poznan

  • SCALE

    150m2

  • SCOPE

    interior design, furniture design, lighting design, signage design, graphic design

  • SHARE

PROJECT FILES

  • Share: