branding architecture

SEMILAC, SHOWROOM

Koncepcja salonu to projekt dla marki opisywanej przez właścicieli jako firmy opartej na wrażliwości, uczciwości, talencie, pasji i… marzeniach, które spełniają każdego dnia. Lokalny biznes handlowy przekształcili w międzynarodową firmę produkcyjną, wierząc, że dzięki pasji i zaangażowaniu zdobędą zaufanie i podziw konsumentek na całym świecie.

MORE

Robert Majkut Design zaprojektowało salon sprzedaży, który w swych założeniach miał stać się wyjątkowym, sztandarowym miejscem kontaktu z marką i z jej produktami. Miejscem budującym pozytywne, zaskakujące doświadczenia, w którym to kobieta i jej potrzeby są w centrum uwagi. Dodatkowo firmie zależało na lepszej ekspozycji produktów, zaprezentowaniu pełnej gamy i wyróżnieniu nowości, rozszerzeniu ich dostępności do szerokiej grupy odbiorców. Koncepcja zakładała przygotowaniu prestiżowego i kameralnego miejsca dla kobiet oczekujących porady podczas wyboru kosmetyków oraz możliwości ich przetestowania czy skorzystania z profesjonalnej usługi.

Założenia funkcjonalne określają jasny podział na funkcje skutkujące wyodrębnieniem kilku umownych stref prezentacji produktów. W strefie białej znajdują się produkty do pielęgnacji paznokci a w strefie czarnej do makijażu oraz inne kosmetyki kolorowe. Ekspozycje te to nie tylko prezentacja możliwych do zakupu towarów to przede wszystkim concept cornery do ich testowania, konfiguracji, a także prezentacji. Tu marka może pokazać rozbudowane koncepcje kolorystyczne i look-booki pomagające w wyborze właściwej gamy i rodzaju artykułu. Wspomagająca rolę pełnią interaktywne ekrany oraz sensoryczne projekcje reagujące na wybór produktu, wyświetlające jego opis i kompatybilne zestawienia. Na specjalnych standach prezentowane są gotowe konfiguracje a w gablotach markowe narzędzia i przyrządy kosmetyczne do pielęgnacji.

W głębi znajdują się stanowiska do samodzielnego, ale też i profesjonalnego wykonywania makijażu. Zaprojektowano również specjalne stanowisko do wykonywania zabiegów na paznokciach umożliwiające przetestowanie i dobór asortymentu. Są tu stanowiska wyposażone w specjalnie podświetlane zmiennobarwnym światłem lustra z identyfikacją używanych produktów i nawigacją interaktywną. Znalazły się też specjalnie dla tego miejsca zaprojektowane siedziska do symultanicznej obsługi w zakresie manicure-pedicure. Jego tłem są tęczowe powolne projekcje podkreślające wielość możliwości oraz wprowadzające spokojny płynny efekt kojącego światła.

Ograniczona kolorystyka tła sklepu, zredukowana do bieli, czerni i różu jest odzwierciedleniem kolorystyki marki i możliwe najlepszym tłem do kolorowej palety produktów oferowanych przez firmę.

LESS

  • CLIENT

    Nesperta

  • DATE

    2018

  • CITY

    Poznan

  • SCALE

    150m2

  • SCOPE

    interior design, furniture design, lighting design, signage design, graphic design

  • SHARE

PROJECT FILES