Apartament
SEMILAC, SHOWROOM
Koncepcja wnętrza salonu to projekt dla marki opisywanej przez właścicieli jako firmy opartej na wrażliwości, uczciwości, talencie, pasji i marzeniach, które spełniają każdego dnia. W związku z tym, lokalny biznes handlowy przekształcili w międzynarodową firmę produkcyjną. Wierzą, że dzięki pasji i zaangażowaniu zdobędą zaufanie i podziw konsumentek na całym świecie.
Więcej
Jaki jest cel projektu showroomu Semilac?
Studio Robert Majkut Design zaprojektowało salon sprzedaży, który w swych założeniach miał stać się wyjątkowym, sztandarowym miejscem kontaktu z marką i z jej produktami. Miejscem budującym pozytywne, zaskakujące doświadczenia, w którym to kobieta i jej potrzeby są w centrum uwagi. Dodatkowo firmie zależało na lepszej ekspozycji produktów, zaprezentowaniu pełnej gamy i wyróżnieniu nowości, rozszerzeniu ich dostępności do szerokiej grupy odbiorców. Koncepcja wnętrza zakłada stworzenie prestiżowego i kameralnego miejsca dla kobiet oczekujących porady podczas wyboru kosmetyków oraz możliwości ich przetestowania czy skorzystania z profesjonalnej usługi.
Podział showroomu na strefy tematyczne
Założenia funkcjonalne wnętrza salonu określają jasny podział na funkcje skutkujące wyodrębnieniem kilku umownych stref prezentacji produktów. W strefie białej znajdują się produkty do pielęgnacji paznokci a w strefie czarnej do makijażu oraz inne kosmetyki kolorowe. Ekspozycje te to nie tylko prezentacja możliwych do zakupu towarów to przede wszystkim concept cornery do ich testowania, konfiguracji, a także prezentacji. Tu marka może pokazać rozbudowane koncepcje kolorystyczne i lookbooki pomagające w wyborze właściwej gamy i rodzaju artykułu. Wspomagającą rolę pełnią interaktywne ekrany oraz sensoryczne projekcje reagujące na wybór produktu, wyświetlające jego opis i kompatybilne zestawienia. Na specjalnych standach prezentowane są gotowe konfiguracje, a w gablotach markowe narzędzia i przyrządy kosmetyczne do pielęgnacji.
Stanowiska przeznaczone na zabiegi manicure, pedicure oraz makijażu
W głębi salonu znajdują się stanowiska do samodzielnego, ale też i profesjonalnego wykonywania makijażu. Zaprojektowano również specjalne stanowisko do wykonywania zabiegów na paznokciach umożliwiające przetestowanie i dobór asortymentu. Są tu stanowiska wyposażone w specjalnie podświetlane zmiennobarwnym światłem lustra z identyfikacją używanych produktów i nawigacją interaktywną. Znalazły się też specjalnie dla tego miejsca zaprojektowane siedziska do symultanicznej obsługi w zakresie manicure-pedicure. Jego tłem są tęczowe powolne projekcje podkreślające wielość możliwości oraz wprowadzające spokojny płynny efekt kojącego światła.
Ograniczona kolorystyka tła sklepu, zredukowana do bieli, czerni i różu jest odzwierciedleniem kolorystyki marki. Taka kompozycja to możliwie najlepsze tło do kolorowej palety produktów oferowanych przez firmę.
Mniej
KLIENT
Nesperta
DATA
2018
MIASTO
Poznań
SKALA
150m2
ZAKRES
projektowanie wnętrz, projektowanie mebli, projektowanie oświetlenia, projektowanie oznakowania, projektowanie graficzne