branding architecture

DR IRENA ERIS, CONCEPT STORE

Concept store Dr Irena Eris to flagowa przestrzeń marki, w której klientki mogą doświadczyć tego, czym jest oferta Dr Irena Eris. Ta marka to nie tylko troska o urodę, to również specjalistyczna wiedza i wyjątkowe miejsca od salonów kosmetycznych, SPA po hotele i sport. W eleganckiej przestrzeni Concept store klientki mają możliwość poznania wszystkich obszarów działalności marki od pełnej oferty, najwyższej jakości kosmetyków po specjalistyczne porady. Salon poza funkcjami handlowymi prowadzi usługi w zakresie doradztwa i wykonywania profesjonalnego make-up’u czy diagnostyki skóry. Ekskluzywny design wnętrza oddaje innowacyjny charakter marki Dr Irena Eris, podkreślając jednocześnie jej kobiecość i niezawodność. Showroom pełni funkcje zarówno handlowe jak i wizerunkowe. Niezwykle istotna jest jakość materiałów i wykończenia a także zastosowanie oryginalnych rozwiązań wpisujących się w wartości marki, jej fachowość, pozycję, doświadczenie i stabilność.

MORE

Układ salonu jest symetryczny. Część główna oparta została o kształt elipsy, która tworzy duże pomieszczenie od witryny ze środkowym miejscem aż do dużego ekranu video na którym prezentowane są nie tylko produkty ale piękne sesje fotograficzne zrealizowane z ambasadorami marki. Po jego obu stronach znajdują się wejścia do pomieszczeń diagnostyki i make-upu stanowiące swoje lustrzane odbicie w osi pomieszczenia. Oba miejsca są w pełni widoczne i dostępne z przestrzeni głównej.

W centralnym pomieszczeniu ekspozycja produktów odbywa się na półkach po obu stronach głównej elipsy. Dodatkowo artykuły prezentowane są na wolnostojących standach i słupkach, także w strefie witryny oraz na ścianach. Tak jak jest to przyjęte w standardach ekspozycyjnych marek kosmetycznych w przestrzeni obecne jest wiele mikro ekspozytorów i standów prezentujących poszczególne grupy lub pojedyncze produkty (dopełnia to wrażenie wysokiej jakości i dbałości o detal). Kształt wolnostojących mebli dostosowano do eliptycznego pomieszczenia i ustawiono osiami równolegle do jego osi. Stanowisko kasowe również zostało dopasowane do całości – zaprojektowano je w postaci eliptycznej lady. Salon posiada również ukryte zaplecze.

Gama kolorów i materiałów została mocno ograniczona do różnych odcieni bieli, szarego i czarnego oraz rdzawo-czerwonych detali przełamujących monochromatyczną paletę. Dodatkowo wprowadzono efekt polerowanej stali i luster. Ważnym akcentem jest żyrandol zawieszony w centralnej części sali głównej, który podkreśla jej osiowość i symetryczność. Żyrandol to zbiór setek małych punktów LED zatopionych w mlecznym tworzywie tworzącym efekt wianka z liści lub kwiatów. W przestrzeni zastosowano profesjonalne oświetlenie o zmiennej temperaturze zbliżonej do ciepłej dziennej możliwie najwierniej oddającej kolory produktów a w sytuacjach wymagających zmiany nastroju i intensywności dodatkowo regulowanym natężeniem. Dopełnieniem całości wnętrza oraz elementem budującym wizerunek jest obecność wielkogabarytowych, wysokich na całe pomieszczenie, ekranów video. Powolny, spokojny rodzaj wyświetlania obrazu za specjalnie wyeksponowanymi przed nim premierowymi produktami jest w swoim spokoju ilustracją niespiesznego i uważnego podchodzenia do spraw, które jest również oddaniem ducha marki i osobowości jej założycielki.

Pomieszczenia diagnostyki i make-up’u są utrzymane w ciemniejszej tonacji, co powoduje, że wydają się kameralne, przytulniejsze i spokojniejsze. To wzbudza chęć spędzenia w nich czasu i skorzystania z doradztwa oraz usług. Specjalistyczne fotele diagnostyczne, zaprojektowane specjalnie dla salonu lustra z kilkoma trybami zróżnicowanego oświetlenia oraz proste meble z lakierowanego mdf z corianowymi blatami mają poza funkcją pomocniczą tworzyć poczucie jakości i ekskluzywności marki.

Całość projektu sprawia wrażenie niewielkiej ale spójnej, unikalnej przez kształt pomieszczenia i rozwiązania detali przestrzeni, która w ten sposób manifestuje swoją siłę, oryginalność i jakość.

LESS

  • CLIENT

    DR Irena Eris S.A.

  • DATE

    2017

  • CITY

    Warsaw

  • SCALE

    150m2

  • SCOPE

    interior design, furniture design, lighting design, patern design, carpet design

  • SHARE

PROJECT FILES

Photo by Szymon Polański