interior design, branding architecture

D48 OFFICE BUILDING

Na zlecenie inwestora i we współpracy z pracownią Mąka Sojka Architekci, zostaliśmy zaproszeni do stworzenia przestrzeni lobby w warszawskim biurowcu D48. Penta jako inwestor należy do deweloperów pracujących z wybitnymi architektami takimi jak np. Zaha Hadid i kładzie olbrzymi nacisk na jakość architektury rozumianej kompleksowo i bardzo detalicznie. Każdy element budynku stanowi reprezentację idei architektury dopracowanej i wyrazistej. Projektowanie wnętrz w dużej mierze jest wynikiem jakości współpracy inwestora i projektanta – ich wzajemnej otwartości, zaangażowania i zaufania. Tak też było i w tym przypadku. Wiedzieliśmy, że zostaliśmy zaproszeni, aby pokonać pewną oczywistość tworzenia biurowego lobby.

MORE

W projekcie postawiliśmy na dwie przeciwwagi – różnicowanie nastrojów w strefach od skrajnego minimalizmu do hotelowej przytulności i od oczywistej, eleganckiej i prostej prawdy surowego materiału po materiały dalece przetworzone. Dzięki zastosowaniu tego zabiegu w tej stosunkowo niewielkiej i nieskomplikowanej przestrzeni mamy możliwość wielopoziomowego doświadczania. Rozszerzyliśmy skalę emocji i skalę standardowych rozwiązań materiałowych.

Strefa recepcji to minimalistyczna przestrzeń oparta o skrajnie proste geometrie brył. Olbrzymia bryła recepcji jest zredukowaną do najprostszych kształtów prostopadłościenną kostką a jej atrakcyjność jest zawarta w skali jednolitego materiału. Lada recepcji wykonana jest z jednego kawałka, 9 metrowego bala drewna dębowego. Na wprost recepcji, w opozycji do jasnej przestrzeni holu głównego, znajdują się ciemniejsze, punktowo, ciepło oświetlone strefy poczekalni i wypoczynku. Pełno w nich miękkich tkanin, ciemnych kolorów, obłych powierzchni i niskich siedzisk. To one stanowią istotną przeciwwagę do minimalizmu głównej strefy. Czyste, strzeliste betonowe ściany z jasnym sufitem kontrastują tu z czarnymi ścianami, antracytowym sufitem i szaro złocistymi miękkimi obiciami. Jasne przestrzenie centralnej części miejsca tonują się w głąb wchodzenia w budynek, by dotrzeć do biało czarnych korytarzy windowych. Tu w zakończeniach znajdziemy zielone ściany w odcieniach wyblakłej mięty i spłowiałej purpury.

Kluczem tej koncepcji są materiały. Zdyscyplinowana gama kolorystyczna ograniczająca się do bieli, czerni, odcieni starego złota uzupełniania jest przez ich wariacje i odmiany z niewielkimi akcentami zieleni. Gama kolorów i materiałów została ograniczona do zdyscyplinowanego minimum. Wyróżnia je ich naturalność i różnorodność zamknięta w różnych formach występowania. Palona czarna stal, czysty polerowany mosiądz, mosiądz oksydowany lub szczotkowany wreszcie przeniesiony kolorem na tkaniny. Czarne jak stal, szare jak beton lub antracytowy filcowy sufit. Drewno surowe, spękane, naturalne i szorstkie z drewnem palonym, czarnym, matowym. Materiały te tworzą zamknięty mikrokosmos tego miejsca.

„W tworzeniu przestrzeni biurowych łatwo o banał lub ostentację. To wnętrze jest bezpretensjonalnie szczere a przy tym niestandardowo surowe i kontrastowe. Jest jak nieoheblowany stół w eleganckim salonie i jak wypolerowany, mosiężny puchar w drewnianej chacie. Łączy w sobie w sposób elegancki i spójny surowość i elegancję, komfort i charakter. Jest charakterne.” – Robert Majkut.

LESS

  • CLIENT

    Penta

  • DATE

    2017

  • CITY

    Warsaw

  • SCALE

    450m2

  • SCOPE

    interior design, furniture design, lighting design, patern design, carpet design

  • SHARE

PROJECT FILES

Photo by Szymon Polański