Projekt wnętrza

ORANGE CINEMA

Golden Harvest Entertainment Group to wiodący operator kinowy na rynku azjatyckim. Pracownia Robert Majkut Design została wybrana przez Orange Sky Golden Harvest Entertainment Group do przygotowania projektu kina Orange Cinemas, mieszczącego się w Pacific Department Store w Pekinie.

Podział wnętrza kina na różne strefy

Wnętrza Orange Cinemas składają się ze strefy Piano Bar, prywatnych VIP-roomów, klubu Cigar Club i trzech luksusowych, kameralnych sal kinowych: Black Room, Orange Garden i Pink Sky. Lobby to niezwykła kameralna przestrzeń klubowa z kolekcją najnowszych dzieł sztuki. Całość kina zajmuje powierzchnię 1.000 m2, może pomieścić do 200 gości i posiada 3 audytoria po 30 miejsc każde. Studio projektowe Robert Majkut Design odpowiadało za kompleksowy projekt marki w tym branding, multimedia i architekturę wnętrz.

Więcej

Wyposażenie oraz kolorystyka i design wnętrza kina Orange Cinema

Logo, inspirowane chińskimi ręcznie kaligrafowanymi symbolami, było punktem wyjścia do zaprojektowania wnętrza Orange Cinemas. Kształt baru, wzory na wykładzinie, kształty uchwytów do drzwi, stolików, ażurowe kurtyny, pikowania i wzory na ścianach są transformacją i przeniesieniem formy znaku. Wszystkie elementy wyposażenia – sofy, stoliki, krzesła barowe, oświetlenie – zostały indywidualnie zaprojektowane przez architekta wnętrz Roberta Majkuta. Całość utrzymana jest w konsekwentnej czarno-pomarańczowo-różowej kolorystyce. Użyte materiały to czarny połyskujący kamień, mahoniowy fornir, jedwabne tapety, wełniane wykładziny, skóra, filc i polerowana stal.

Podsumowanie projektu wnętrza kina przez projektanta Roberta Majkuta

”Kreowanie takich miejsc to szczególne wyzwanie. To tworzenie koncepcji totalnej, która musi się sprawdzić i objąć sobą wszystkie aspekty wizerunku, sposobu działania i wysokich wymagań przyszłych odbiorców. Stworzyliśmy najbardziej ekskluzywne kino w całych Chinach. Takie też postawiono przed nami zadanie. Nasz projekt kina to pewne kluczowe elementy, takie jak kolor, forma i rodzaj „energii” kształtowanej przez atmosferę oraz – bardzo ważne w tym projekcie – multimedialne rozwiązania. Czerń symbolizuje mrok, z którego wydobywa się światło – istota kina i jego magii; pomarańcz to kolor nieba zachodzącego słońca, znak wieczornej pory, gdy przychodzi czas na przyjemną rozrywkę i spotkanie z przyjaciółmi; różowy to kolor zabawy i beztroskiej radości. Te trzy kolory i ich znaczenie to fundament tego miejsca. Kolejny element, forma, realizowana jest dwojako – poprzez kształt znaku pomiędzy prostokątem ekranu, a kształtem tradycyjnego chińskiego lampionu. To zamknięty w jednym znaczeniu symbol światła i tła, tworzący magię kina. Drugie wyobrażenie formy to płynność linii, nawiązująca do ruchu ludzkiego ciała, ale również tradycyjnej taśmy filmowej, jej miękkich przepływów w ruchu projektora. Trzecim, nie mniej istotnym elementem, jest użycie multimediów. Wielkie ekrany na ścianach z projekcjami kwiatów, fal i natury, kształtują tempo i atmosferę wnętrza. Wyświetlane filmy podkreślają zmienność, płynność i iluzyjność filmowego świata. Wszystkie te elementy kreują niezwykle filmowe, spektakularne i nowoczesne wnętrze. Mieliśmy stworzyć miejsce, jakiego w Pekinie jeszcze nie było. Mam nadzieję, że nam się udało.” – Robert Majkut

Mniej

  • KLIENT

    Orange Sky Golden Harvest

  • DATA

    2010

  • MIASTO

    Beijing

  • SKALA

    1000m2

  • ZAKRES

    Projektowanie wnętrz, projektowanie mebli, projektowanie oświetlenia, projektowanie tarasów, projektowanie wykładzin, projektowanie multimediów, projektowanie oznakowania, projektowanie marki, projektowanie graficzne

  • Udostępnij:

Pliki projektu:

Zdjęcia: Materiały RMD

  • Udostępnij: