Branding architecture

Alior Bank, Bank Branch

Przedmiot opracowania to aranżacja przestrzeni lokalu istniejącej placówki detalicznej Alior Bank przy al. Jana Pawła II 35 w Warszawie o powierzchni 456 m2. Lokal znajduję się na parterze i na piętrze kamienicy objętej nadzorem konserwatorskim. Projekt wnętrza opiera się na posiadanej wiedzy o kontekście branżowym, społecznym, dynamice zmian i ich kierunku oraz myśleniu dłuższym horyzontem czasowym. W związku z tym zostały uwzględnione aspekty dostosowania funkcji placówki do jej obecnych zadań programowych, przygotowania na nadchodzące zmiany w obszarze technologii, uniwersalizmu pokoleniowego oraz kreowania wyrazistej, nowej jakości w obszarze marki. Podstawą każdego takiego szczegółowego rozwiązania jest analiza otoczenia i uwarunkowań na bardzo wielu płaszczyznach. Stanowi to podstawę do właściwych poszukiwań projektowych i jest analizą tendencji, ujawniających się kierunków rozwoju sektora, szeroko rozumianego rynku, cywilizacji, ewolucji społecznej, ale i uwarunkowań szczególnych dla konkretnej instytucji.

Więcej

Podział wnętrza przestrzeni bankowej

Celem projektu obiektu jest polepszenie organizacji pracy i optymalizacja aktywności. Dopasowanie rozwiązań do działań tak, aby je maksymalnie usprawnić oraz przewidzieć wynikające z nich różnic w sposobie obsługi. Jednym z głównych założeń oddziału jest usprawnienie działań. Wydzielenie stref i dobór odpowiednich rozwiązań pozwala na jeszcze lepsze dopasowanie obsługi do potrzeb klienta. W ten sposób można zmienić liczebność personelu, która staje się liczniejsza i bardziej aktywna, korzystając z dedykowanych do miejsc działań – stanowisk serwisowych, pokojów spotkań, stanowisk telekonferencyjnych, stref prezentacji usług cyfrowych, zaplecza biurowego. Stanowiska serwisowe są samowystarczalne i wyposażone we wszystkie niezbędne narzędzia do przeprowadzenia większości operacji obsługi klienta. Wydzielone wizualnie i akustycznie dają zdecydowanie większe poczucie komfortu i intymności, a sposób ich podziału nie eliminuje kontaktu z otoczeniem. Ażurowe wizualne przegrody to system ścianek i „piór” regulujących jak żaluzje dostęp światła, widoczność i akustykę. Tapicerowane ścianki tłumią rozmowy i wpływają na większy komfort akustyczny klientów. Strefa poczekalni czy digital demo to łatwo dostępne strefy o swobodnym charakterze, zarówno wysokich, jak i niskich siedziskach. W strefie digital przy pomocy doradcy można nauczyć się korzystać z aplikacji lub z platformy cyfrowej, w poczekalni przygotować sobie kawę czy napić się filtrowanej wody. Każda ze zdefiniowanych stref jest odpowiednio skorelowana z pozostałymi i wyposażona w precyzyjnie wybrane, specjalne i w większości indywidualnie zaprojektowane meble, ściśle dopasowane do wymagań oraz stosowanych sprzętów. W głębi placówki umieszczono gabinety spotkań, oddzielne nieduże pomieszczenia, gdzie można przeprowadzić dłuższe czy też wymagające większego skupienia oraz izolacji spotkanie. Specjalnie zaprojektowane gabinety to także stanowiska w pełni wyposażone w sprzęty do pełnej obsługi klienta, a niektóre z nich wyposażone są również w wysokiej jakości systemy telekonferencyjne.

Ekologia jako ważny aspekt projektu Alior Banku

Ekologiczny wymiar nowego oddziału w projektowaniu wnętrz znajduje zastosowanie w stosowaniu recyclingowych materiałów. A mianowicie, energooszczędnych urządzeń, oszczędzaniu wody i prądu, papieru, wykluczeniu jednorazowych opakowań, stawiania na trwałość i wielokrotną żywotność rzeczy, dbałość o jakość powietrza. W oddziale przestrzeni bankowej są wykorzystane materiały i produkty lokalnych dostawców. W dużej mierze są to surowce z recyklingu. Przykładem mogą być blaty wyprodukowane z przetworzonych kubków po jogurtach, tapicerki oraz sufity z materiału po recyklingu butelek PET. Ponadto część wyposażenia jest wytworzona z drewna z roślin szybkorosnących.  Projekt oddziału Alior Banku jest zaplanowany w sposób, aby ograniczać zużycie zasobów. W przestrzeni zwiększono dostęp do światła dziennego, a zamontowane światła LED dopasowują się pod kątem natężenia światła i koloru do pory dnia. W oddziale można napić się filtrowanej kranówki – zarówno gazowanej, jak i niegazowanej. Kawa i herbata serwowane w oddziale pochodzą z ekologicznych upraw, a akcesoria do serwowania napojów są w 100 procentach biodegradowalne.

Rebranding wizerunku marki Alior Bank

Zmiana kolorystyki jest jednym z najradykalniejszych posunięć w koncepcji placówki – zależało nam na zauważalnej zmianie, na widocznym odświeżeniu, na zminimalizowaniu elementów i na wyrazistości koncepcji. W założeniu ma wskazywać na otwarcie i lekkość, wykraczającą poza sztywną ewolucję kierunku wyznaczonego przez dotychczasową aktywność i zrodzone w niej pomysły. To nowy rozdział i nowa jakość, której granica została przesunięta daleko poza dotychczasowe ramy wizerunku marki. Przede wszystkim, zupełnie zniknął z placówki intensywny wzór i bordowy kolor oraz ciemna szarość wykładziny z lekko żółtymi ścianami. Nowe placówki są prawie białe, z pastelowo różowymi i szarymi kolorami podłóg wyznaczającymi strefy, z jasno różowymi, lekko żółtymi i szarymi tapicerowanymi meblami wokół białych stołów. Charakterystyczne przegrody w formie skrzydlatej palisady zrobione z naturalnego drewna dodają miejscu ciepła naturalnego materiału i stanowią kontrast dla biało pastelowej przestrzeni. Szare, różowe, żółte i bordowe tapicerki siedzisk są ściśle zharmonizowane z kolorem podłóg i ścian oraz delikatnie wkomponowują się w uspokojoną i bardzo przyjazną przestrzeń.

Podsumowanie projektu

Konkludując, elementy marketingowe stanowią w placówkach istotną część pozawerbalnej komunikacji oferty, ale również źródło częstego chaosu wizualnego i organizacyjnego. W nowym projekcie wnętrza placówki Alior Banku postawiono na dużą dyscyplinę wizualną materiałów, treści i nośników. Plakaty ustąpiły miejsca digitalsignage, który umożliwia centralne sterowanie komunikatami w czasie rzeczywistym. Ulotki w uporządkowanych grupach występują tylko tam, gdzie mogą być potrzebne i dostępne, informacje są ułożone, usystematyzowane i ograniczane. Wszystko dla ich właściwości, przejrzystości i poczucia ładu.

Mniej

  • KLIENT

    Alior Bank S.A.

  • DATA

    2019

  • MIASTO

    Warszawa

  • SKALA

    456m2

  • ZAKRES

    projektowanie wnętrz, projektowanie mebli, projektowanie oświetlenia, projektowanie oznakowania, projektowanie graficzne

  • Udostępnij:

Pliki projektu:

Zdjęcia Nate Cook

  • Udostępnij: