Hotel Design

CONCEPT DESIGN NOWA MARINA GDYNIA

PROJEKT KONCEPCYJNY WNĘTRZ OBIEKTU NOWA MARINA GDYNIA

Projekt stanowił dla nas ogromne wyzwanie, ale zarazem dostarczył nam olbrzymiej zawodowej satysfakcji.  Aby wprowadzić nową jakość miejsca czerpaliśmy z wielu źródeł historycznych.  Plan powstał jako koncepcja miejsca w roku 2016.

Projekt wnętrz w wypadku hotelu to próba wykreowania  interesującego mikrokosmosu, opowiadania historii, prowadzenia narracji, a nawet gry z odbiorcą, który doświadczając nowego miejsca przygląda mu się często  z uwagą, otwarcie i wnikliwie. Poziom troski o jego usatysfakcjonowanie, dostarczane niewerbalne komunikaty, proponowane opowieści, niuanse, metafory są jego mapą poznawczych atrakcji, które z przyjemnością odkrywa, szuka ich znaczeń, związków, sensów. To mapa znaków których odkrywanie staje się częścią narracji i miejsca.

MORE

Zaprojektowano wnętrza hotelu gdzie znalazły się następujące strefy :

Lobby wejściowe wraz z longbarem i sąsiadującą restaurację, części wspólne i korytarze , pokoje w zróżnicowanych stylistykach – od kobiecych po męskie różniące się kolorystyką i wyposażeniam, strefa wellness wraz z basenem oraz część biurowa – biznesowo – konferencyjna.

OBSZARY ISPIRACJI

Projekt zawiera rozwiązania materiałowe, indywidualne koncepcje wzornicze mebli i zabudowy oraz kolekcjonerski fortepian wraz z unikalnym oświetleniem. Na poziomie graficznym  zaprojektowano identyfikację wnętrza oraz obiektu spójną z estetyką miejsca i specjalnie przygotowanym tłem historycznym osadzonym w stylu słynnej Gdyńskiej moderny.

Architektura Nowej Mariny to koncepcja transparentna, czytelna, modernistyczna i przez to    szlachetnie zdyscyplinowana. To wielki atut budynku, który swoim designem stanowi ważny  i dominujący  punkt odniesienia dla wszystkiego co dziać się będzie w jego środku.

Wnętrza modernistycznych budynków charakteryzował spójny z architekturą sposób operowania zaokrągloną formą, obłą, miękko przechodzącą w narożnikach z płynnymi liniami, połączone z mocnym  graficznym, kontrastowym zestawem barw i materiałów. Duża ilość złamanej bieli, zestawianej z czarnym kamieniem, ciemne obszary marmuru i granitu odcinane czarnymi lamówkami okalających je ram. Drobne geometryczne wzory łączące się z dużymi, czystymi płaszczyznami. Zdobienia są bardzo rzadkie ale mocne i zdecydowane, paleta barw ograniczona do bieli, czerni, szarości, ciemnego drewna, rdzawego brązu.

W swoich poszukiwaniach sięgnęliśmy również do wielkiej legendy ściśle związanej z Gdynią    i jej historią – do wielkich statków i w szczególności Batorego. Jego stylistyka, wnętrza, wyposażenie stanowią bogate źródło dokumentujące estetykę tej epoki – charakterystyczne,  dla statków zaokrąglone kształty, kontrastowe zestawienia, lamówki, mocne czarne kolumny, tapicerowane,  pełne meble, okrągłe hockery i stoły, abstrakcyjność dekoracji.

Elementy nadmorskie dostarczają wielu gotowych, formalnie złożonych i jednoznacznie identyfikowanych form. Falowanie piasku, kształt i rysunek kamieni, spłowiałe kolory i surowość    materiałów po ich obcowaniu z wodą, rdza, chropowatość, jałowość, widoczne życie w naturze, smukłość i linia nadmorskich ptaków, kontrapunkt pomiędzy ogromem wody i przestrzeni, a drobnymi formami wybrzeża.

Morze to gotowy zestaw harmonijnie zestawionych rytmów, barw kojarzących się z porządkiem, prostotą ale też ze zmiennością która jest atrakcyjna, widoczna, intensywna, to także  zasób legend, historii, gotowych materiałów artystycznych i dekoracji przyjemnych w obcowaniu, często bezpretensjonalnych, związanych z czystą relacją miedzy człowiekiem a naturą.  Morze to też brama do reszty Świata z jego bogactwem i różnorodnością

Pomimo ortodoksyjnej postawy radykalnego modernizmu nie uznającego dekoracji i ornamentyki, jest ona widoczna i przemycana jako graficzne kompozycje stosowanych kształtów, tworzy w ten sposób graficzne czytelne kompozycje które nawet mimo czarno-białej fotografii  przekonują o abstrakcyjnych , wręcz malarskich układach kompozycyjnych i nowoczesności, nadal formalne atrakcyjnej i futurystycznej nawet obecnie.

LESS

  • SHARE
  • CLIENT

    Nowa Marina Gdynia SA

  • DATE

    2016

  • CITY

    Gdynia

  • SCALE

    12 000 m2

  • SCOPE

    interior design, hotel design, concept design, lighting design, pattern design