Architektura brandingowa

PROFBUD, RETAIL OFFICE

Profbud to firma deweloperska z polskim kapitałem, która stawia na najwyższą jakość realizowanych projektów mieszkaniowych. Profbud to marka o wyrazistej identyfikacji i mocnym, konsekwentnie wyrażanym wizerunku – nowoczesnym, graficznym, minimalistycznym. Deweloper postanowił otworzyć nowy salon sprzedaży.

Więcej

Jaki jest cel redesignu salonu Profbud?

Głównym celem jego powstania było zaprezentowanie jakości jaką dostarcza w swoich inwestycjach. Wnętrze miało w bezpośredni sposób nawiązywać do identyfikacji wizualnej marki i uzupełniać wartości jakimi się kieruje. Dodatkowo firmie zależało na wnętrzu innym, niecodziennym i nowoczesnym. Miejsce miało być z jednej strony dobrą przestrzenią sprzedaży mieszkań, z drugiej – przyjazną przestrzenią pracy dla pracowników.

Studio projektowe Robert Majkut Design sprostało zadaniu zilustrowania wartości abstrakcyjnych i niemierzalnych jak rzetelność, uczciwość, odpowiedzialność, wiarygodność i jakość. Ponadto, chodzi o połączenie identyfikacji wizualnej z produktem – mieszkaniem, które jest jeszcze na etapie projektu.

Ważne aspekty konceptu salonu Profbud

W projekcie wnętrza salonu postawiono na klarowną, czytelną funkcję przestrzeni, na nowoczesne rozwiązania prezentacyjne (zakładające dużą interaktywność z kupującym), ekspozycję zaawansowanych makiet i ściśle idący z wytycznymi marki koloryt. Dzięki temu to niewielkie pomieszczenie stało się w całości widoczne, a mimo to posiadające przestrzenie o  wyodrębnionych funkcjach. Istniejące przegrody nie stanowią barier tylko tworzą poszczególne zakątki. Choć radykalna czarno-biało-czerwona konsekwentna i zdyscyplinowana kolorystyka mogłaby wydawać się zbyt mocna i kontrastowa, wnętrze zaskakująco nie męczy i nie razi intensywnością. Przejścia złagodzone są kształtami, cieniowaniami, wzajemnym tonowaniem i łączącą wszystko bielą. Dzięki współgraniu wszystkich dopracowanych elementów to miejsce emanuje energią, świeżością i nowoczesnością. Ponadto, specjalnie dla salonu sprzedaży skomponowano muzykę i dobrano zapach. Liczył się każdy szczegół.

Salon Profbud zawiera w sobie wiele oryginalnych rozwiązań i materiałów. Są to między innymi indywidualnie zaprojektowane meble oraz nowoczesne materiały. Całości dopełnia dyskretnie zaaranżowana część poczekalni, nazywana „domem”, z sofą, fotelem i regałem z książkami. Kompozycję spina indywidualnie drukowana wykładzina zaś tylną część pomieszczenia zdobi oryginalny, wykonany z drewna, przestrzenny relief na ścianie i suficie. Ten zestaw wielu dyskretnych form stanowi o sile projektu, unikalności miejsca i zawartym w misji firmy przekazie.

Podsumowanie projektu salonu Profbud przez architekta wnętrz Roberta Majkuta

„Wzmacnianie wartości abstrakcyjnych, niemierzalnych, jest wyzwaniem bardzo trudnymi arcyciekawym. To oddziaływanie – poprzez design – na subtelność odczuć, emocje, to gra ze świadomością i zmysłami. To czyni projektowanie czymś absolutnie wyjątkowym, odpowiedzialnym i pięknym.” – Robert Majkut

Mniej

  • KLIENT

    Grupa Profbud

  • DATA

    2016

  • CITY

    Warsaw

  • SCALE

    140m2

  • ZAKRES

    projektowanie wnętrz, projektowanie mebli, projektowanie oświetlenia, projektowanie paternów, projektowanie wykładzin, projektowanie multimediów, projektowanie oznakowania, projektowanie graficzne

  • Udostępnij:

Pliki projektu:

Zdjęcia: Szymon Polański

  • Udostępnij: